Будь-який бізнес починається з визначення конкретної групи людей, яким буде цікава пропонована послуга або товари. Така група людей називається цільовою аудиторією. У сфері інтернет-бізнесу принципи ті ж і визначення цільової аудиторії - це пріоритетне завдання для бізнесмена. Єдина відмінність - в інтернеті така аудиторія визначається пошуковими запитами. Провівши грамотний аналіз ключових слів і актуальних пошукових запитів, можна допомогти потенційному клієнтові швидко знаходити необхідні йому послуги або товари.
Розробка, наповнення сайту - все це важливо, але не є запорукою здобуття безлічі клієнтів. Дуже важлива оптимізація і просування. Якщо говорити простою мовою, то потрібно допомогти потенційним клієнтам знайти ваш сайт серед мільйона інших. А для цього потрібні слова ключі. Тоді виникає питання: ключові слова, що це? Простою мовою це поняття означає набір слів і фраз, які найкращим чином описують зміст конкретної сторінки сайту. Наприклад, якщо вбити в пошуковику слова «1С:Підприємство Онлайн», то у видачі ми отримаємо список сайтів з пропозиціями купити програму «1С: Підприємство» в хмарі.
Всі ключові слова, які використовуються сайтами для просування, діляться на кілька видів. Вони бувають високочастотними, середньочастотними і низькочастотними. Швидше за все трафік можна отримати з використанням низькочастотних ключів. Це актуально для недавно створених сторінок. Найскладніше просувати сайт по високочастотним словами, де рівень конкуренції зашкалює. Також ключові бувають:
В інтернеті мільйони сайтів, які можуть пропонувати різні товари і послуги. Щоб користувач міг знаходити необхідне, існують пошукові машини. Якщо ввести в рядок запит, можна отримати добірку сайтів. Саме серед цих ресурсів користувач буде вибирати. Щоб потрапити до вибірки, потрібно правильно ідентифікувати свій ресурс в «очах» пошукових машин. Ось ключові слова це і є інструмент, за допомогою якого можна описати свій сайт, на підставі чого пошуковики включать його в вибірку. А якщо сайт потрапляє в пошукову видачу, то його прибутковість і популярність зростає в рази, як і дохід його власника.
Важливо! Надихнувшись читанням про користь і необхідність включення ключових слів в тексти, багато власників сайтів починають судомний пошук ключових слів і бездумно вставляють їх у всіх можливих тексти, описи на сайті. Якщо вміст сайту не відповідає ключам або їх занадто багато, то це призводить до зворотного результату - такий сайт можуть зовсім виключити з індексування.
Вивчаючи питання про ключові слова, всі стикаються з поняттям «семантика сайту». Для багатьох такий термін звучить «складно» і лякає. Так що таке семантика сайту? Це всього лише перелік, база ключових слів і фраз, які будуть використовуватися для розкрутки ресурсу і збільшення продажів. Особливістю є те, що семантичне ядро сайту являє собою пов'язану структуру фраз і слів, а не просто їх безладний набір. Всі слова з ядра повинні являти собою єдине ціле, щоб охопити якомога більше різних запитів користувача.
Грамотно підібрані ключові слова в тексті допомагають зробити опрацювання структури сайту і налаштувати зручну внутрішню навігацію. За допомогою семантичного ядра з'являється ієрархія сторінок ресурсу, що значно спрощує роботу з ним. Також ядро необхідно для потрапляння веб-сайту в топ пошуку і для замовлення контекстної реклами, що допомагає збільшити трафік і охоплення користувачів.
Однак семантика сайту передбачає не просто впровадження ключових слів на сайт. Це не дасть можливості потрапити в видачу. Сучасні пошукові системи вдосконалилися і тепер для них важливі не просто фрази, а їхній зміст і посил, який закладає користувач, вводячи слова в пошуковий рядок. Щоб це зрозуміти, пошукові машини аналізують попередні запити користувача, його місце розташування, звички, інші чинники. Опинитися у видачі сучасної пошукової машини можна, тільки вклавши певний сенс в ключові слова, а не просто вставити їх в текст.
Отже, збір семантики для сайту повинен починатися з розумінням про те, хто є цільовою аудиторією ресурсу. Також важливо розібратися з особливостями відбору ресурсів в пошукову видачу, адже без теоретичних знань отримати результат на практиці не вийде. Сьогодні можна здійснити пошук ключових слів Гугл планувальником або програмою Яндекс.Wordstat. Вони володіють схожим функціоналом.
Сервіси Яндекс і Гугл підбір слів здійснюють за раніше певної групи ключів. Наприклад, це може бути слово «паркет» або «ламінат». Сервіс видасть результат - колонку з ключовими запитами і показниками їх частоти. У колонці будуть вказані найбільш популярні ключові запити, які вводять користувачі інтернету в пошуковий рядок. Серед них можна відібрати тисячу входжень. Цього буде достатньо для створення семантичного ядра невеликої молодого сайту.
Варто не забувати, що в таблиці будуть вказані запити з різною частотою. Просування по високочастотних запитах досить довгий і витратний. Для маленького молодого сайту це не актуально. Спочатку діяльності легше просувати по низько- і середньочастотних запитах. Також не можна забувати про геолокації. Якщо запити виключно інформаційні, то їх не обов'язково прив'язувати до місця розташування. Комерційні ж запити потребують прив'язці до певного регіону. При зборі ключів потрібно окремо відбирати запити для внутрішньої перелінковки. Такий інструмент абсолютно безкоштовний для власника сайту. Він може принести ресурсу величезну користь, хоч і потребує часу.